Struktura biznis plan-a kratak uvod


Biznis plan struktura i smernice

Biznis plan je zapravo okvir za osmišljavanje i adekvatno povezivanje poslovnih ciljeva, principa i kriterijuma, odnosno politike, pravaca i metoda poslovne strategije, i na osnovu toga, programiranje aktivnosti za ključne funkcije, kao što su: marketing, proizvodnja, nabavka, istraživanje i razvoj, finansije, kadrovi i sl._
Biznis plan služi za:
– Proveru poslovne ideje i poslovnih mogućnosti
– Dobijanje saglasnosti za odredjene poduhvate
– Pripremanje dokumentacije za investiture i preduzeće
– Kao vodič za kasnije poslovanje
Biznis plan treba da sadrži osnovne podatke o preduzeću, kao što su:

  1. Naziv preduzeća:
  2. Kontakt osoba (ime i pozicija):
  3. Adresa:
  4. Telefon/fax:
  5. Pravni status:
  6. Datum osnivanja:
  7. PIB:
  8. Matični broj:
  9. Datum registracije ili poslednje dopune registracije:

Kratak uvod (pregled) biznis plana
Kratak pregled biznisa je najbitniji deo poslovnog plana, jer investitori najčešće prvo pročitaju taj uvodni deo i na osnovu njega odlučuju da li će uopšte pogledati ostatak plana. Kratak pregled treba da sadrži sledeće elemente:

  1. SVRHA I CILJ POSLOVNOG BIZNIS PLANA
  2. OSNOVNE KARAKTERISTIKE POSLOVANJA
  3. FINANSIJSKI ZAHTEVI

1.1  Svrha i cilj poslovnog biznis plana

U ovom delu treba da se navedu glavni razlozi pisanja i prezentacije biznis plana, kao npr. sprovodljivost posla koji hoćete da započnete, mogućnosti proširenja posla, potreba za strateškim partnerom i sl.

1.2 Osnovne karakteristike poslovanja

Pod osnovnim karakteristikama poslovanja podrazmeva se:
Vrsta poslovanja

  • Kojom vrstom posla se firma bavi ( Poizvodnja?Usluge?Trgovina?)
  • Koje su linije proizvoda i vrste usluga
  • Osnovni kapaciteti
  • Koliko ima zaposlenih
  • Misija i glavni poslovni ciljevi

Korporativna struktura preduzeća

  1. Da li je to posao koji je tek započet ili već razvijen
  2. Godina osnivanja
  3. Ko su osnivači
  4. Oblik organizovanja preduzeća

Tržišta i klijenti

  1. Koja tržišta su primarna za poslovanje
  2. Veličina i potencijal tržišta
  3. Koliki je vaš udeo u tržištu, kako ćete ga razvijati
  4. Važni klijenti
  5. Glavni konkurenti

Finansijski podaci biznis plana-a

Treba da sadrži osnovne finansijske podatke kao što su:prihod, neto profit, ukupna aktiva, akcijski kapital. Treba da obuhvati i glavne pretpostavke i predviđanja.
Glavni planovi akcije
Kratko sumirajte sve glavne akcije koje planirate u budućnosti.

1.3 Finansijski zahtevi

Treba da uključi:
• Ukupna suma koja je potrebna
• U koje svrhe
• U kom vremenskom roku
• Da li tražite akcionare, kredite i sl.

Ovako formirana struktura biznis plana omogućava jednostavno i brzo pregledanje rada od strane ocenjivačke komisije.

Pozovite nas bez obaveza poziv nekošta🙂 .

Vaša agencija za izradu biznis planova LINK

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се / Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се / Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се / Промени )

Google+ photo

Коментаришет користећи свој Google+ налог. Одјавите се / Промени )

Повезивање са %s

%d bloggers like this: